efizjo – Szybki powrót po kontuzji

Zapisz się do newslettera i skorzystaj z 5% rabatu na pierwsze wypożyczenie.

Baza wiedzy

Elektrostymulacja

• Co to jest elektrostymulacja?
  • Jak działa elektrostymulacja?
  • Dlaczego potrzebujesz elektrostymulacji?
  • Zastosowanie elektrostymulacji
  • Korzyści elektrostymulacji
  • Czy elektrostymulacja jest bezpieczna?
  • Czy sesje elektrostymulacji wymagają wiedzy lub wykwalifikowanej obsługi?Wskazania i przeciwskazania

Elektrostymulatory compex

• Dlaczego warto wybrać elektrostymulatory compex?
  • Dostępne modele
  • Jak dobrać elektrostymulator?
  • Technologi Mi (inteligencja mięśniowa)

Co to jest elektrostymulacja?

Elektrostymulacja polega na stymulowaniu włókien nerwowych za pomocą elektrod, które przekazują impulsy elektryczne wytwarzane przez stymulatory. Impulsy mogą oddziaływać na:

• Włókna ruchowe – Taki rodzaj stymulacji nazywamy Elektryczną Stymulacją Mięśni (ang. EMS Electrical Muscle Stimulation). Ten typ stymulacji będzie powodował skurcze bądź drgania konkretnych mięśni. Elektrostymulacja EMS jest nieocenionym sposobem w ratowaniu utraty masy i siły mięśnia po zabiegu ortopedycznym czy podczas kontuzji. Idealnie sprawdza się w niwelowaniu dysbalansu mięśniowego (różnicy w masie, sile czy dynamice danego mięśnia). Inną możliwością jest wykorzystania EMS w regeneraci w celu zmniejszenia napięcia, poprawy utlenienia czy jako rozgrzewka mięśni przed wysiłkiem fizycznym.
  • Włókna czuciowe – Taki rodzaj stymulacji nazywamy Przezskórną Elektryczną Stymulacją Nerwów (ang. TENS Transcutaneous Electrical Nerve Stimulation) Stymulacja włókien nerwów czuciowych blokuje przenoszenie odczuć bólowych do układu nerwowego, w ostrych i/lub przewlekle występujących dolegliwościach bólowych różnego pochodzenia jak np. bóle kręgosłupa, lumbago, bóle stawowe, pooperacyjne czy będących następstwem zapalenia.

Jak działa elektrostymulacja?

Aby wykonać skurcz Twój mózg wysyła impuls do nerwu ruchowego aktywując napięcie mięśniowe. Kiedy trenujesz z Compex, to urządzenie wysyła sygnał do włókna nerwowego i mięsień napina się. Najlepsze efekty otrzymasz łącząc napięcie własne, z tym generowanym przez urządzenie. Dzięki elektrostymulacji więcej włókien mięśniowych jest angażowanych do skurczu, który staje się znacznie bardziej wydajny. Możesz budować masę i siłę mięśniową. W REGENERACJI Compex poprawia krążenie krwi, zmniejsza napięcie mięśniowe i redukuje poziom kwasu mlekowego. Compex uśmierza ból poprzez blokowanie sygnałów bólowych do mózgu, co może ograniczać przyjmowanie leków.

Dlaczego potrzebujesz elektrostymulacji?

ZASTOSOWANIE W REHABILITACJI. Kiedy doznałeś kontuzji lub miałeś zabieg ortopedyczny, a twoja kończyna została unieruchomiona, lekarz zabezpieczy staw i zaleci odpoczynek. Stymulując mięśnie, sam, bardzo wcześnie, możesz zadbać o zmniejszenie negatywnych skutków jakie niesie za sobą unieruchomienie. W pierwszym etapie elektrostymulacja jest nieocenionym sposobem na ratowanie nadmiernej utraty masy i siły mięśniowej, poprawę krążenia krwi, a tym samym wpływa korzystnie na lepsze gojenie uszkodzonej tkanki. A to wszystko gdziekolwiek chcesz – w domu, podróży nawet kilka razy dziennie.

ZASTOSOWANIE W TRENIGU. Jeśli jesteś osobą aktywną lub profesjonalnym sportowcem trening z Compex będzie doskonałym elementem zarówno treningowym, jak i potreningowym. Odpowiednio stosowany może polepszyć Twoje wyniki sportowe m.in. poprawić siłę mięśniową i wytrzymałość.

ZASTOSOWANIE W REGENERACJI Ponadto jest to świetna forma regeneracji mięśni po wysiłku. Programy regeneracyjne w Compex, a jest ich kilka w zależności od wybranego modelu urządzenia, wprawiają mięśnie w wyraźne drgania. Dzięki czemu zwiększa się przepływ krwi w mięśniach, powodując szybsze odprowadzenie szkodliwych produktów przemiany materii (m.in kwasu mlekowego) oraz zmniejszenie skutków mikrouszkodzeń mięśni po wysiłku fizycznym niwelując efekt DOMS (ang. Delayed Onset Muscle Soreness). Dodatkowo elektrostymulacja wpływa na wyciszenie układu nerwowego po intensywnej aktywności fizycznej.

Korzyści elektrostymulacji:

• Większa aktywacja włókien mięśniowych podczas skurczu
  • Zwiększenie masy i siły mięśniowej
  • Poprawia krążenie krwi (lepsze gojenie)
  • Zmniejsza napięcie mięśniowe
  • Redukuje poziom kwasu mlekowego
  • Zmniejszenie dolegliwości bólowych
  • Szybsza regeneracja

Czy elektrostymulacja jest bezpieczna?

Elektrostymulatory są urządzeniami medycznymi, a wykonywanie zabiegów za ich pomocą jest w pełni bezpieczne. Prąd, który jest wykorzystywany w urządzeniach to prąd stały dwufazowy, który eliminuje ryzyko poparzenia.

Przeciwskazania

Głównymi przeciwskazaniami do stosowania elektrostymulacji są: padaczka, choroby serca (arytmie, zawał), wszczepiony rozrusznika serca, nieuregulowane nadciśnienie tętnicze, stany zapalne skóry, żylaki kończyn dolnych, zaburzenia czucia, aktywna lub przebyta choroba nowotworowa, ciąża. Można ją używać nawet w przypadku wszczepionych implantów ortopedycznych.

Czy sesje elektrostymulacji wymagają wiedzy lub wykwalifikowanej obsługi?

Najlepsze efekty elektrostymulacji osiągniesz po przeszkoleniu z naszym fizjoterapeutą, który precyzyjnie, za pomocą Motor Pena czyli elektrody punktowej, określi miejsce przyłożenia elektrod. Znajdzie on punkty motoryczne na Twojej skórze, a więc miejsca gdzie reakcja mięśnia na impuls elektryczny jest największa. Dzięki temu uzyskasz najbardziej optymalne efekty elektrostymulacji.

Fizjoterapeuta dobierze odpowiedni program, dostosowany do Twojego aktualnego stanu zdrowia, ustali plan rehabilitacyjny czy treningowy.

Elektrostymulatory Compex

Zrodzony z nauki, sprawdzony w praktyce

Naukowo udowodnione

Zwiększenie siły dynamicznej

Redukcja uszkodzeń mięśni i stawów

Szybsza regeneracja

Poprawa ukrwienia

Szybsza regeneracja

Pozytywne opinie sportowców

Niewielki rozmiar urządzenia

Dlaczego warto wybrać elektrostymulatory compex?

COMPEX TO:

• ŚWIATOWY LIDER w elektrostymulacji mięśni,
  • SZWAJCARSKA technologia.
  • NAJWYŻSZA JAKOŚĆ WYKONANIA połączona z doskonała funkcjonalnością
  • INTELIGENTNA TECHNOLOGIA STYMULACJI MIĘŚNI to unikalna cecha marki Compex

Dzięki funkcji MiScan compex skanuje twoje mięśnie przed rozpoczęciem pracy i automatycznie PERSONALIZUJE parametry stymulacji dostosowując je do aktualnych wskaźników fizjologicznych

Zapoznaj się z ofertą marki Compex

Jak dobrać elektrostymulator?

Wybór elektrostymulatora

W doborze konkretnego modelu z pewnością pomoże nasz wykwalifikowany terapeuta. Wybór konkretnego modelu warto przeprowadzić odpowiadając na poniższe pytania. Oczywiście w każdej chwili zachęcamy do kontaktu z Nami jeżeli pojawią się pytania lub wątpliwości:

Wygoda
Mamy do wyboru modele przewodowe oraz bezprzewodowe. Elektrostymulatory Compex pracujące bez konieczności podłączenia kabli dają maksymalny komfort i wygodę użytkowania oraz mobilność.

Ilość kanałów
Wszystkie urządzenia pracują w 4 kanałach. Jedynie Compex FIT 5.0 pracuje w 2 kanałach.

Technologia
Każdy model elektrostymulatora Compex posiada technologię Mi-Scan (system bada wybraną grupę mięśniową i automatycznie dopasowuje ustawienia stymulatora do pobudliwości danego obszaru ciała, w zależności od fizjologii użytkownika. Model FIT 5.0 posiada technologię Mi-range zaś model SP 8.0 wszystkie dostępne technologie Mi.

Połączenie Internetowe
Model SP 8.0 ma możliwość połączenia z Internetem i synchronizacji danych oraz programów ćwiczeniowych.

Oferta programowa
Oferta programów poszczególnych elektrostymulatorów różni się rodzajem, kategorią oraz ilością programów. Jest to jednak kluczowa cecha, której analiza szczególnie powinna wpływać na wybór urządzenia.

Technologia MI (inteligencja mięśniowa)

Spersonalizuj trening

Compex wyposażono w unikalną technologię MI (Inteligencja Mięśniowa), która dostosowuje się do każdego rodzaju mięśni zapewniając przy tym najbardziej efektywną elektrostymulację i oferując większy komfort i wydajność.

W przypadku elektrostymulatora Compex SP 8.0 wykorzystano cztery technologie MI.

MI-SCAN bada wybraną grupę mięśniową i automatycznie dopasowuje ustawienia stymulatora do pobudliwości danego obszaru ciała, w zależności od fizjologii użytkownika.

MI-AUTORANGE pozwala użytkownikowi na automatyczne ustalenie idealnego poziomu intensywności stymulacji dla programów regeneracja, masaż, kapilaryzacja, walka z bólem.

MI-TENS ogranicza niepożądane skurcze mięśni w miejscach bolesnych. Z każdym wzrostem intensywności ma miejsce faza testowa i w przypadku wykrycia skurczu mięśniowego, urządzenie automatycznie obniża intensywność stymulacji.

MI-ACTION pozwala na rozpoczęcie wywołanego elektrycznie skurczu za pomocą dobrowolnego działania. W taki sposób wywołany elektrycznie skurcz jest doskonale kontrolowany.

Mi-technologia w Eletrostymulatorach

SP 2.0

przewodowy

SP 4.0

przewodowy

FIT 5.0

bezprzewodowy

SP 8.0

bezprzewodowy

MI - scan

MI - tens

MI - action

MI - range

MI - autorange

Prezentacja modeli

Zobacz jak dbać o trwałość elektrod Compex

Komfort i jakość elektrostymulacji zależy też od jakości i stanu elektrod

• Upewnij się, że Twoja skóra jest czysta, sucha i nie ma na niej kremu czy balsamu do ciała
  • Zawsze używaj dołączonej folii zabezpieczającej
  • Przechowuj elektrody w chłodnym i suchym miejscu w strunowym woreczku, które jest dokładnie zamknięty
  • Optymalny okres wymiany elektrod do 20-30 sesji
Jak ustawić intensywność w elekstymulatorach Compex?

Dla programów treningowych – staraj się osiągnąć maksymalną znośną dla Ciebie intensywność aby wywołać maksymalnie mocne skurcze mięśni. Im wyższe natężęnie impulsów, tym większy progres w treningu

W programach masażu i regeneracji oraz zwalczania dolegliwości bólowych powinny być odczuwane wyraźne drgania mięśni

W programach przeciwbólowych prądami TENS doznania powinny przypominać uczucie łaskotania